Lite om vadsomhelst!
När jag skulle skriva rubriken kom det upp ´vadsomhelst´, så jag har väl skrivit det förut!
 
Jag sitter utanför mitt rum på en loftgång, och det är ljummet i luften, men mörkt. Klockan är sex.Ovanligt varm november. Tror ni inte myggorna som nästan tagit slut hemma, har följt efter mig hit! Jag känner nu att det kliar på vristerna!
 
Min rygg är riktigt bra! Jag går och cyklar hej vilt. Jag behöver bara komma till Indien, så blir det bra -fast det kan ju vara lasern som hjälpt, vem vet. Undrar om inte den hårda sängen här också är bra för ryggen (jag som skaffat så dyr och fin säng med tempurmadrass!)
 
Häromdagen hade jag ett ärende till andra sidan Ganges. Jag gick först över bron, men när jag skulle tillbaka tog jag en båt över. Det tar bara några minuter, men man slipper trängseln på bron och spar några meter.
 
 
 
Det där med att plastkassar är föbjudna, stämmer nog, Det man ser på marken är annan plast, och sen alla dessa tomma chipspåsar! På flyget hade de i alla fall engångsbestick av trä -alltid något! 
 
Jag går omkring med ständigt uppsvälld mage och småpruttar! Jag har alltid tänkt att det är alla linser, bönor etc som gör det, men jag kanske inte tål mjölken så bra som jag trott heller. Hur som helst - det gör inte så mycket när man är utomhus!
 
Jag har bytt rum idag. Det `nya`är större, eller också ser det ut så, för jag kan ställa de två sängarna i vinkel, vilket inte gick i det första.
 
 
Badrummet har inte uppblött nederkant på dörren, som flisar sig i smulor, som i det andra! Eftersom man duschar rakt ner på golvet, är det inte så konstigt. Det här badrummet såg i alla fall torrt ut när ingen duschat Kanske bättre lutning.. När jag skulle tvätta händerna i handfatet, upptäckte jag dock att det inte fanns någon slang ner till avloppet under, så vattnet gick rakt ut på golvet!!! Inte ens indier tänker sig att det ska vara så, så jag har sagt till om att de måste sätta dit en slang. Akiles, en av ägarna som satt i receptionen, frågade varför jag tog det rummet och inte det intill! Får se när det blir någon slang ditsatt! I ett rum förut, med samma ägare, fanns det inget handfat alls, så man får vara tacksam för det lilla!
 
Nu måste jag gå och äta min tomatsoppa på Ganesha restaurang. Fortsätter när jag kommer tillbaka.