Allt möjligt
Indier är som sagt inte särskilt hygieniska, förutom den rent personliga som de verkar vara noga med. En annan sak som förvånar en i denna smutsiga och dammiga omgivning, är att de aldrig vidrör flaskhalsen med läpparna när de halsar. Jag tyckte det verkade vara väldigt bra, om man delar på en flaska, men det konstiga är, att även om de har var sitt glas, så häller de i sig drycken (åtminstone vatten, har inte tänkt på hur de gör med öl, tex) utan att röra glaset med munnen. Te dricker de normalt ur glaset! 
 
Mycket är klantigt byggt och dåligt underhållet, men golv är oftast rejält gjorda och påkostade.  Marmorliknande plattor och kakel etc. kostar många på sig, även om resten av ett rum har plastiga dörrar och rör som sitter löst i badrum osv. Kanske beror det på att man håller till så mycket på golvet här, och tänkandet förs över även till restauranger med bord..
 
Jag har ätit middag nästan varje dag med vänner till Shelby, en pappa med sin tjugotvååriga dotter. (Shelby själv ärpå väg till Bhuj, där jag ska träffa henne första februari). Efter en vecka i Bhuj, åker jag med ett direkttåg till Delhi, och därifrån med taxi till Rishikesh.Den här gången tar tågresan bara 26 timmar! Den kostar 140 kronor, så jag tycker jag kan kosta på mig 500 kr för t axin.
 
Det blåser mycket idag, och det är lite småkyligt på morgonen, altså strax under tjugo grader. Antagligen är det därför som jag inte sett till herrgänget och andra jag brukar se på morgonpromenaden. De tycker nog att det är för kallt!