Hos Sudhama Ji
 
Idag hade paret butiken stängd. Mådde inte bra någon av dem. Annars har SJ  (skriver hädanefter förkortning ibland av Sudhama Ji) varit pigg och glad, trots att han måste åka in till stan var tredje dag och få en injektion, och ladda upp med mer medicin, alltid för bara tre dagar. Massor av medicin för sin psoriasis. Undrar verkligen om han får rätt behandling...
 
Jag blev bjuden på te som vanligt, och äppelklyftor som jag åt med en tänsticka instucken i som bestick!
 
Sedan sist hade de byggt ett rum lite högre upp på sluttningen ner mot Ganges. De hade haft översvämning. De hade också byggt ett andaktsrum med grop  i golvet för att elda för guden Shiva.
 
 
Tjusig dörr! Ungefär som dörren de hade in till hela deras lilla område. Nu hade de skaffat en riktig grind att gå in genom.
 
 
Kanske är det deras andlighet som gör att de trots sjukdom och fattigdom verkar vara harmoniska människor.
 
SJ frågade mig hur många chapati man får på det ashramet där jag ofta äter lunch. Inte om grönsaksrätterna var goda eller vilka de var. Jag har skrivit förut om, att man säger att man äter chapati eller ris - inte vad man äter till! Lustigt.
 
Jag har ätit min underbara tomatsoppa nu. I morgon ska jag prova ett nytt yogaställe. Det börjar kl 8, lite mer human tid än halvsju som på det förra!
l